bs"d

SEVGILI DOSTUM, KARDESHIM MORDEHAY RAFAEL BEN ISRAEL'IN ANISINA. ISIKLAR ICINDE YAT KARDESIM...

16 Ağustos 2011 Salı

SAKLI ISE GERCEKTIR

bs"d

Bu pasajin kesin bir konsentrasyon ile soylenmesi beklenir.   Konsentrasyon duzeyimizi yukseltebilme amaci ile gelenek elimiz ile gozlerimizi orterek Shema'nin bu ilk misrasini soylememizdir.
Bu konuda Sefarad geleneklerinden biri gozlerimizi orterken parmaklarimiz ile HaShem'in isimlerinden biri olan "Sha-d-ay" ismini simgeleriz. Orta uc parmagimiz "Shin" harfi seklinde alnimiza, basparmagimiz kivrik olarak sag gozumuz uzerinde "Dalet" ve serce parmagimiz sol gozumuz uzerinde "Yod" harflerini simgelerler.
Bu mitzvanin gunluk hayatimizdaki merkezi yeri goz onune alininca zikr edilmesinin Yahudi ruhaniyetinin yuksek noktalarindan biri oldugunu gormek mumkun.

Ancak; Talmud Masehet Berahot 13B'de sasirtici bir hikaye anlatiyor.

Rav Mishna'nin duzenleyicisi Rabbi Yehuda Ha'Nasi'nin parlak ogrencilerinden biriydi. Rabbi Yehuda Ha'Nasi neslinin onde gelen bilgesiydi. Rav hocasinin hic bir dersini kacirmazdi ancak bir konuda saskindi. Bir keresinde Rabbi Hiyya'ya Rabbi Yehuda Ha'Nasi'nin Shema soyledigini hic gormedigini soyler. Rabbi Hiyya " Rabbi Yehuda ellerini gozlerinin onunden gecirirken Shema'yi soyler ve  Goklerin Hukumdari'nin hukmunu kabullenir" diye cevap verir.

Biz bu hikayeden Rabbi Yehuda Ha'Nasi'nin bu merkezi mitzvayi en yakin ogrencilerinin dahi farkina varmadiklari siradan bir sekilde yerine getirdigini ogreniyoruz. Rabbi Yehuda Ha'Nasi'nin ruhani durumunun derinligi digerlerinin izlemesini, mitzvanin yerine getirilisini fark etmelerini dahi mumkun kilmiyordu.

Bazen yanlis olarak "ruhani", "spirituel" bir kisinin ozellikle "spirituel" bir sekilde goruntu sahibi olmasini veya o sekilde davranmasini bekliyoruz. "Ruhani" olunabilmesi icin dua sirasinda yuksek sesli olmanin, one arkaya sallanmanin veya gozler kapali uzun meditasyonlarin gerektigine inanlar var.
Rabbi Yehuda Ha'Nasi'nin Shema'yi soyleme sekli bize gercek ruhaniligin dogal ve hatta baskalari tarafindan fark edilemeyecek sekilde olmasi gerektigini gosteriyor. Ruhaniligin amaci baskalarini etkilemek degil HaShem ile yakinlasabilmektir. Gercek ruhanilik sahsi olarak HaShem'in onunde oldugumuzu fark etmemizdir.

Geleneklerimize gore kainatin varliginin surebilmesi icin her an 36 sakli Tzadik'in (gercek durustlerin) var olmasi gerekiyor. Sakli olmalari anahtar. Kimse, hatta kendileri dahi bu mertebede olduklarinin farkinda degillerdir.
Gercek ruhaniyet sakli oldugu zaman, ozel oldugu zaman ortaya cikar. Gercek durustluk te (Tzadik) yine sakli ve alcak gonullukte yeserir.



Rabbi M. Angel


Eger buraya kadar okumus iseniz yan kolonda isimleri gecen hastalarimizin zehutuna olmasini dilerim.
Hastalarinin isimlerini eklemek ve bu zehuta katilmak isteyenler bana bildirebilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder